YENİ RANGER RAPTOR

 

YENİ RANGER RAPTOR... 


Pic-up pazarı her geçen gün büyümeye ve gelişmeye devam ederken markaların da rekabeti büyüyor. 2000'li yılların başına kadar da sadece yük taşımaya göre tasarlanan bu araçlar, bugün artık çok daha farklı bir yerde duruyor.
Bu rekabete elbette Pic-up'ları efsaneleştiren FORD'un dahil olmaması olmaz.

Piyasada hali hazırda bulunan en güçlü rakipleri WV AMAROK ve MERCEDES X-CLAS'ın 2018  başında 3 litrelik motorlarla sahaya çıkmalarına elbette FORD'un bir cevap vermesi gerekiyordu. Ancak FORD buna cevap verdiği aracında çok daha farklı bir yol izledi..

MÜTEVAZİ AMA HIRÇIN...


FORD rakiplerine nazaran daha küçük hacimli bir motorla girmeyi tercih etti.
Amerikan pazarında sattığı RAPTOR'la harmanlayarak ürettiği yeni RAPTOR RANGER ve RANGER  modellerinde 2.0 hacminde motorlar kullanıldı ancak bu motorların RANGER'in selefi olan WİTRACK modelindeki 3.2 litrelik motoron ürettiği beyir ve torkun çok daha fazlasını sunuyor.

PEKİ YOLDA NELER YAPABİLİYOR ?

İşte tamda burada FORD farkı ortaya çıkıyor.
FORD'un yeni 2.0'lik motoru, 213 PS güç ve 500 NM tork üretebiliyor. Ayrıca ivmelenme ve ara hızlanmalarda da rakipleri 250 ps'lik WV  AMAROK ve  260 ps'lik MERCEDES X-CLASS'a göre çok daha iyi olduğunu söylemek mümkün.

Bu küçük hacimli motorun tek marifeti yolda verebildikleri değil elbette. 2000 cc altında bir hacmi olması da rakiplerine göre yıllık ortalama 6 bin tl gibi bir ekonomik tasarruf sağlıyor.

Yorumlar

Yorum Gönder